Äntligen ledig!


Äntligen har jag några dagar ledigt.
Och det behövs verkligen...
Jag håller för fullt på att göra klart Myes present som hon ska få nästa vecka på födelsedagen!
Kan inte avslöja mer nu... Eftersom jag inte vet om hon läser min blogg... :)
Men jag lovar att visa bilder på den sen!

På lördag ska vi fira henne med middag för släkt och några av hennes vänner.

Jag har fortfarande svårt att förstå att hon ska bli myndig.
Kanske får jag en liknade kris som jag hade när hon blev tonåring...
Jag har aldrig haft någon ålderskris - utan trivs i den ålder som jag är - men jag kände mig inte alls beredd på att bli en "tonårsmorsa".
Kanske jag inte heller är beredd på att få en myndig dotter...
Än krisar jag iallafall inte, utan jag har bara svårt att förstå hur stor min baby har blivit! :)

Nu ikväll har vi tittat på filmen "Den vita masajen" som jag fick med i Amelia som jag köpte idag!
Tack för tipset Angel! :)
Filmen var iallafall jättebra - men en film blir ju aldrig så bra som boken.
Nu känner jag att jag skulle vilja läsa boken "Den vita masajens dotter" också...

Imorgon är det andra gången i Scrapbooking kurse!
Längtar!

135588-83

Kommentarer
Postat av: Lena

Hej!
Jag förstår precis hur du känner inför din dotters 18-årsdag. Min grabb fyller 18 i mars och jag förstår inte hur? Han var ju liten nyss! Jag fick en liten kriskänsla när han för någon vecka sen sa att han ville flytta hemifrån. Det tyckte jag kändes jättejobbigt av någon anledning.

Det ska bli spännande att få se hennes present här på bloggen sen! Anar någonting jättfint! :)
Hoppas att ni får det jättetrevlig på lördag oxå!

Jag vill se filmen "Älskade". Den ska vara otroligt bra, sägs det. "Den vita masajen" har jag dock inte sett men det kanske vore nåt till helgen? Jag får köpa Amelia jag med :)

Ha en skön och mysig ledighet!

Kram Lena

2007-02-06 @ 11:37:21
URL: http://cruelladelena.blogg.se
Postat av: Morfen

Tjingeling! Jag var helt såld på Corinnes böcker om hennes liv med den vita massajen och livet därefter. Kan verkligen rekommendera Den vita massajens dotter och det finns ytterligare en uppföljare nu men som inte kommit på pocket ännu. Jag tycker att man var tvungen att ha läst boken för att förstå egentligen något av filmen för det fanns ingen tidslinje, ingen förklaring till saker och ting i den. Jag såg den med andra som inte läst boken och de tyckte mest att den var seg och osammanhängande i handlingen.

Lycka till med livet som förälder till ett vuxet barn! Jag längtar inte dit, det kan jag inte påstå med två små barn på 1 och 2½ år men jag har väldigt trevligt och roligt med min mamma och pappa så det känns inte skrämmande att barnen blir vuxna ändå.

Inte meningen att skriva en hel roman i mitt första inlägg hos dig. Hittade hit från Love2Scrap och tycker att det är jättetrevligt att du hittat till oss! Kram, Morfen (Anna)

2007-02-07 @ 08:40:58
URL: http://morfen.blogg.se
Postat av: Henryjohanna

Good web with cool info. Thanks.

2008-10-31 @ 08:22:08
URL: http://henryjohanna.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0