Trettondagsafton


Idag har vi haft en lugn dag.
Bara varit iväg och handlat lite till kvällens middag.
Vi ska inte göra något speciellt utan bara äta gott här hemma.
Det blir kyckling med citron och dragon, och till det ska vi prova bulgur.
Det har jag aldrig ätit förut! Spännande, spännande. :)

Adam kommer inte hem ikväll eftersom han är hos en kompis och de skulle LAN:a.
Han kommer att sova över där och skulle bli bjuden på pizza.

Emma ska på bio senare och Mye ska iväg ut med kompisar tror jag...

Så det blir en lugn kväll för Classe och mig!
Med bara stora barn i huset är det väl lika bra att vi vänjer oss vid att det kommer att bli fler och fler såna kvällar på tu man hand.
Men det är bara mysigt! :)

Imorgon ska vi hem till mamma och pappa som nu har kommit hem från Kanarieöarna.
De ska bjuda på tårta eftersom pappa har fyllt 60 år medans de har varit iväg.

Jag har börjat det nya året med att tänka på vad jag stoppar i mig.
Förhoppningsvis ska jag iallafall gå ner nåt kilo på det här sättet.
Men imorgon kanske jag iallafall tar en liten bit tårta... För att vara snäll mot pappa! :)

135588-62

Kommentarer
Postat av: Sonja

Var det gott med bulgur??? Nyfiken:) Tycker det är så himla kul att prova ny mat osv.
Ha en skön helg!

//Sonja:)

2007-01-05 @ 23:39:54
URL: http://rastom32.blogspot.com/
Postat av: Till Sonja!

Hej!

Bulgur var jättegott!
Det kommer vi absolut att äta fler gånger.

Kram
Mette

2007-01-06 @ 00:22:50
Postat av: Marika

Var det gott med bulgur?

Ser att det även hos er börjar bli så att du och Classe sitter ensamma om helgkvällarna då barnen är ut på sitt :) Det har varit så här ett tag nu så jag håller på att vänja men.Men hönsmamma som jag är så oroar jag mig alltid då de är borta...
Men så är det ju bara här i livet... Det kan vara riktigt mysigt att vara på tumanhand med gubben också :)

Svar på din fråga i min blogg: vårt nya hus blir ca 180km2 så vi ska sen vänja oss oss att bo i "litet" hus.Fniss! (vi bodde på 105km2)på Oskarsvägen och det var orsaken till att vi valde att sälja och bygga nytt. Gott om trångt)

Trevlig Trettondag och Helg!

Kram Marika

2007-01-06 @ 08:37:41
URL: http://marikamaria.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0