Annandag jul

135588-51Jag blir faktiskt riktigt ledsen när jag inser att julen är slut för iår.
Men vi har haft en jättebra jul fylld av fina paket och massor med god mat. Känns som om man har ätit i princip hela tiden.

På julafton jobbade jag, men vi kunde gå hem redan vid 14.30-tiden.
Så jag hann lagom hem till Kalle Anka och lite glögg och pepparkakor.
Sen var det dags för den goda julmiddagen.
Och efter det kom det som barnen hade längtat mest efter - nämligen julklapparna.
De blev alla tre nöjda och belåtna med det som de fick.
Även jag och Classe fick mycket fint och blev så glada så! :)

På juldagen tog vi det lugnt här hemma och spelade bland annat Cluedo som barnen fick som morgonpaket på julafton. Det var den nya DVD-varianten och det var jättekul.
Har faktiskt aldrig spelat det gamla hederliga Cluedo...
Till middag blev det kalkon. Det var första gången jag gjorde det och om jag får säga det själv så blev det jättegott.

Idag har vi varit iväg på lite reor eftersom Adam skulle köpa sig en ny MP3-spelare.
Han hittade till slut en som han ville ha på OnOff.
Vi hann även med en sväng till IKEA, där vi inhandlade en ny fin matta till köket.
Har länge velat ha en ny matta dit och nu hittade vi en fin som passade perfekt med de färger som vi har där.
Till middag i dag blev det lite hopplock utav julmaten + kalkonen.
Erika och hennes familj kom hit och åt med oss. :)
Kul att träffa dem! Särskilt glad blir jag alltid när mina goa systerbarn kommer hit! De är såååå himla goa.

Ikväll ska jag se fortsättningen på Snapphanar som började igår.
Gillade verkligen den serien.
Så nu väntar soffhörnan...


Kommentarer
Postat av: Åsa/asamia

Tack för titten i min blogg! Kika gärna in på hemsidan också för mer inspiration.
Länka gärna, det är helt OK.
hemsida: http://medlem.spray.se/embossing/
MVH Åsa/asamia

2006-12-27 @ 07:26:38
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Arimagnhild

Very interesting & professional site. You done great work.

2008-08-27 @ 11:53:45
URL: http://arimagnhild.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0