Några lediga dagar




135588-42
Nu är jag ledig ända tills på lördag kväll, och det är toppen.
Nu hinner jag ju med allt det sista som ska fixas innan julafton.
Så det känns inget stressigt alls.

Idag har jag varit till frissan och klippt mig.
Det blev en lite kortare "taggig" frisyr som jag blev helnöjd med.
Hoppas nu bara att jag kan fixa till det lika bra imorgon... :)
Efter frisören gick jag omkring på stan en stund och fick faktiskt två till klappar handlade.
Och sen bar det av till jobbet där vi bjöds på jullunch - gröt och smarrig skinkmacka!
Det var julens första skinka för mig och det vara sååååå gott!

Imorgon ska jag tvätta och städa.
Om jag hinner kommer jag att åka ner till stan igen och handla de allra sista julklapparna.
Men annars gör jag det på fredag då jag inte har något annat alls inplanerat.
Som ni ser så har jag det lugnt här., och känner ingen stress överhuvudtaget.

Idag fyller min pappa 60 år!
Dagen tillbringar han på Kanarieöarna.
Jag har iallafall pratat med honom och gratulerat honom över telefonen.
Vi syskon hade beställt blommor och vin som han skulle överraskats med Ppå hotellet idag...
Men vid 17-tiden hade de fortfarande inte kommit...
Så jag ringde till Interflora, och de skulle skicka meddelande om att de skulle levereras omgående.
Nu hoppas jag verkligen att han har fått dem...
Vi överraskade honom även med choklad och champagne på planet ner när de åkte i lördags.


Kommentarer
Postat av: Sonja

Vad skönt det måste vara o ha en sådan lugn känsla under själva julveckan:) Jag är långt ifrån klar med vissa bitar, men som någon sa till mig - det lär ju bli jul oavsett vad jag har hunnit med eller ej:) Har det gått andra jular så lär det gå nu med! Sen kommer farmor o farfar imorgon oxå. Jag lär sova efter natten inatt, men jag tror heller inte att dom kommer förrän på em nån'gång.
Ja du, än sålänge så har inte mina grabbar kommit på ännu att jag inte får lov att komma till deras skola o jag tänker inte påminna dom heller, hihi! Den dan' kommer vad det lider ändå:)
Ha en skön kväll Mette!

Kram Sonja

2006-12-20 @ 19:34:56
Postat av: Marika

Hej Mette!
Så härligt för dig att vara så avslappnad i juletider! Inte alla som klarar av det! Jag klarar det också bra i år men det är nog bara för att jag inte har fattat riktigt att det faktiskt blir julafton riktigt, riktigt snart!

Vilken fin överraskning ni ordnat för er pappas födelsedag!Mmm...Kanarieörna LÅTER dessutom så varmt och gott då man sitter här ett stort SVALT hus med yllesockorna på :)

Njut av julefriden!

Marika

2006-12-21 @ 16:42:55
URL: http://marikamaria.wordpress.com
Postat av: Carina

Här hemma är det inte heller någon direkt julstress och det är så skönt !

Kram Kram

2006-12-22 @ 15:31:12
URL: http://endagattminnas.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0