18-årsdagen


Idag fyller alltså min dotter 18 år!
Men firandet idag blir lugnt - bara god mat och efterrätt ikväll.
Hon har önskat sig lasagne och till efterrätt varm fruktsallad med smält vit choklad.

Så om en stund ska jag ta och pulsa ut i snön och köpa det.
Det snöar massor här idag!
Tänk, vilken vinter vi fick till slut... Det trodde man inte förut. :)

Igår var jag på mentorsamtal med Emma och träffade hennes kontaktlärare.
Emma är duktig i skolan och sköter sig bra, så det var skönt att höra.

Efter samtalet gick jag en kort stund på stan, för att sen möta Emma och vi åt lunch tillsammans.
Det blev jättegod thaimat!

På eftermiddagen satt jag hemma och skrev brev gjorde en LO.
Resultatet av min scrapbooking kommer här...

135588-95

Bilden är lite dålig, men ni ser på ett ungefär iallafall!
Denna LO har jag liftat...

Ikväll är det sista gången på Scrapbooking-kursen...
Känns faktiskt tråkigt för det har varit jätteroligt.
Men vi tre som går där tillsammans från jobbet har sagt att vi ska försöka träffas då och då för att pyssla tillsammans. Alltid kul att få inspiration av andra!

Förresten... Är det någon som vet om det finns någon bra Scrapbooking-affär här i Västerås???
Saknar verkligen det...


Kommentarer
Postat av: Lena

Hej Mette!
Så idag blir hon myndig. Känns det något speciellt för dig att hon nu är myndig?

Hoppas att ni får en trevlig kväll med den goda maten och efterrätten!

Så ni har kvar snön i Västerås? Vår börjar sakta men säkert försvinna, tack och lov! Jag slipper skrapa rutorna på bilen och bara det gör ju mig överlycklig! :)

Visst känns det skönt att höra att det går bra för barnen i skolan? Jag är så glad att mina satsar på sin utbildning. Gjorde ju inte jag kan jag ju säga ;)

Jättefint du har gjort om din man! Det måste han uppskatta! Är det något han ska få i morron på Alla hjärtans dag? Synd att det är sista gången på kursen ikväll. Finns det ingen fortsättningskurs som du kan gå? Har sett att det finns hur mycket material som helt att köpa på internet. Men jag har lovat Micke att hålla mig till pärlorna, så jag bara kikar! :)

Låter ju jättekul att ni kan starta en scrapbookgrupp tillsammans. Det kan ju bli precis om du säger, en inspirationskälla för er alla!

Nu måste jag ge mig av och handla till Jennys födelsedag i morron! Har fastnat här med datorn alldeles för länge nu!

Ha en fortsatt trevlig dag!

Kram
Lena

2007-02-13 @ 12:40:21
URL: http://cruelladelena.blogg.se
Postat av: Ellinor

Halloj! Vad tråkigt att kursen redan tagit slut. Tror inte det finns några scrapbookingaffärer just i Västerås förutom Panduro, men det finns en massa onlinebutiker. Om du går in på scrappiz.se Under länkar hittar du *shoppa = massor av butiker :)

2007-02-14 @ 00:39:15
URL: http://ellisonscrap.blogspot.com
Postat av: Noac

Min fru är inne i ett stim och handlar Scrapbook grejor från Tradera, billigt och smidigt. Prova där, men vänta i en vecka så att hon inte får konkurrens :-D

Snö?? Den lyser med sin frånvaro här. Tur att vi snart skall på skidsemester, www.lofsdalen.com.

kramar på alla hjärtans dagen
M

2007-02-14 @ 12:35:22
URL: http://10-minuter.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Oj vad roligt o se dina nya lo's, du är superduktig Mette:) Jag förstår att du tycker det är synd att kursen är slut, men ni tjejer kan säkert hålla igång ihop - det gör vi här nere:) Senast i måndax kväll satt vi 3 st här hemma... kalla det 2000-talets nya syjunta eller nåt', hihi!
Ska lägga in mina 3 senaste lo's i bloggen senare ikväll...
Tycker V-ås borde ha nån butik, eller? Kolla nätet kanske?
Vad gäller Tradera (läste föregående talare) så kan det vara rena guldgruvan, ack så sant - har själv shoppat loss där:) Men håll ett öga på priserna, det kan lätt rinna iväg snabbt och lägg sen tilll portot och då kanske det inte blir nåt fynd längre...! Men som sagt, man kan hitta mycket där:)

Kram kram Sonja

2007-02-14 @ 19:04:20
Postat av: Tessan

Hej, jag är oxå en "scrapbookingtok" som jobbar här i Västerås. Jag brukar handla på Panduro. De har jättemycket bra grejor. Och igår när jag kollade in bokrean på Bokia så fanns det lite dekorationer och papper där också. Hoppas du hittar något som passar.

2007-02-28 @ 18:24:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0